Värit eivät ole sattumaa – ne ovat viesti
Väripolku on itsenäisesti katsottava valmennus, jossa opastan sinua löytämään juuri sinulle sopivan väripaletin askel askeleelta väripsykologian avulla.
Ymmärryksellä valitut värit rakentavat haluamasi ensivaikutelman ja vahvistavat brändiäsi – sattumalta valitut värit eivät.
Sen jälkeen voit sanoa heipat sillisalaattimaiselle ilmeelle ja tuntien kokeiluille Canvassa. Pystyt hyödyntämään näitä oppeja jatkossa aina kun suunnittelet uutta.
Haluan mukaan!


Se, että muuttelet yrityksesi värejä joka kerta kun luot uusia materiaaleja hukkaa vain kallista aikaasi.
Vaihtuvat värit eivät jää yleisösi mieleen ja haittaavat uskottavuuttasi ja luotettavuuttasi.
Pahimmillaan näytät harrastelijalta, joka vain kokeilee liiketoimintaa, etkä siltä rautaiselta ammattilaiselta, joka olet!
Oikein valitut värit välittävät viestisi alitajuisesti silmän räpäyksessä.
Sen avulla et huku massaan vaan nouset esiin, tavoitat ihanneasiakkaasi ja vahvistat paikkaasi alasi asiantuntijana.
Värien valinta ei ole salatiedettä, jonka oppii vain designkoulussa vaan yksinkertainen askeleittain etenevä prosessi. Tarkoitukseni on tehdä siitä sinulle mahdollisimman helppoa ja selkeää.
Tähän Väripolku on paras ja tehokkain työkalu.
Haluan mukaan!
Olen rakentanut sinulle kolmen askeleen polun, jonka avulla valitset oman yrityksesi väripaletin.
Aiempaa kokemusta visuaalisuudesta ei tarvita.
Näiden kolmen askeleen avulla sen valinta on yksinkertaista.
Hyödynnän valmennuksessa väripsykologiaa, joka on toimivin metodi brändin värien valintaan, johon olen 20 vuoden suunnittelijaurani aikana tutustunut.
Menetelmäni avulla...

Löydät värin, joka on brändisi persoonallisuuden ja arvojen ruumiillistuma
Kaikilla väreillä ei ole sama viesti.
Väripsykologian avulla löydät juuri sen värin, joka kertoo sinun tarinaasi ja houkuttaa ihmisiä, jotka ovat sinua varten.
Tarvitset eri värit, jos viestisi on esim. voimakas tai seesteinen.
Vain yksi väri ei vielä riitä kokonaiseen palettiin
Kurssilla kerron mitä muitakin värejä tarvitset, jotta palettisi toimii tehokkaasti yrityskäytössä.
Opit rakentamaan tasapainoisen väripaletin, jossa jokaisella sävyllä on oma roolinsa – korostamisesta taustojen rauhoittamiseen. Näin varmistat, että brändisi viesti pysyy selkeänä kaikissa kanavissa, verkkosivuista somegrafiikkaan.
Tarkennat vuodenaika-persoonaasi
Jos olet tehnyt brändiväritestini sulla on jo käsitys vuodenajastasi.
Testissä pystyin kuitenkin tuomaan vain yhden puolen esiin kustakin vuodenajasta.
Kurssilla teemme laajemman harjoituksen, joka selvittää vuodenaikojen monia puolia, joita tiiviillä testillä ei pysty monipuolisesti testaamaan.
Nyt voit sanoa heipat
- Tuntikausien värikokeiluille Canvassa, joka saa vain hermot kireälle ja valmistakaan ei synny
- Valinnan tuskalle, voit lopettaa pähkäilyn siitä onkohan valintasi oikea vai pitäisikö sitten koittaa jotain muuta
- Sillisalaatille, eli erinäköisille materiaaleille eri kanaviin, voit yhtenäistää värimaailman kotisivuillasi, somessa ja muissa kanavissa, joka parantaa etenkin uskottavuuttasi ja luotettavuuttasi
- Väripaletille, joka ei toimi, värit eivät sovi yhteen tai ovat kuin viisivuotiaan kynästä


Miltä kuulostaisi sen sijaan
- Sun ei tarvitse joka kerta pähkäillä ja miettiä Canvassa mitähän värejä tänään valitsisi
- Voit olla 100% varma, että väripalettisi toimii ja valinnat ovat juuri sulle sopivia
- Tehdä markkinointia innolla, enää ei tarvi kärvistellä häpeillen ja toivoen, että kukaan ei vahingossa eksyisi kotisivuillesi
- Laadukas, yhtenäinen ilme antaa kuvan, että olet tosissasi yrityksesi kanssa etkä vain harrastele
Väripolku -verkkokurssin sisältö:
01 Tarkenna värivuodenaikaasi
Jos olet tehnyt brändiväritestini, tiedät jo vuodenaikasi. Kurssilla mietimme vuodenaikaa syvemmin.
Jokaisella vuodenajalla on monia luonteenpiirteitä, joita yksinkertaisessa testissä ei pystytä kattavasti käymään läpi. Mutta kurssilla sen pystymme tekemään. Voi siis olla, että saat vahvistuksen vuodenaikaasi tai se muuttuukin :)
02 Mikä on paras brändiväri sinulle?
Sukellamme väripsykologian syövereihin ja opimme mitä värit viestivät.
Tämän videon jälkeen tiedät minkä värin valitset brändiväriksesi, joka viestii juuri niitä asioita, joita haluat brändi-ilmeelläsi kertoa.
Et valitse väriä enää fiilispohjalta tai sattumalta, vaan ymmärryksen kautta. Näin varmistat, että väri tukee liiketoimintasi tavoitteita ja puhuttelee oikeaa kohderyhmää.
03 Tummat vai vaaleat sävyt palettiin
Viimeinen askel väripolulla on päätös tummien ja vaaleiden sävyjen välillä.
Kummat vievät sinun viestiäsi eteenpäin parhaiten? Koostuuko valinnoistasi tummasävyinen vai vaalea kokonaisilme?
Tällä valinnalla on yllättävän suuri vaikutus siihen, miltä brändisi tuntuu. Tunnelma rakentuu pitkälti sen varaan, mihin suuntaan vaakakuppi kallistuu.
Tämä on sulle jos kaipaat vastauksia mm.
Oletko pohtinut koskaan...
Mistä tiedän, mikä väri vetoaa asiakaskuntaani?
Miten väri vaikuttaa siihen, millaisena brändini koetaan?
Voiko väärä väri karkottaa asiakkaita?
Miten yhdistän värit niin, että kokonaisuus näyttää ammattimaiselta?
Voinko käyttää trendiväriä tai lempiväriäni?
Mitä eri värit viestivät alitajuisesti?
Miten värit tukevat yritykseni arvoja ja viestiä?
Miten rakennan yhtenäisen paletin, joka toimii kaikissa kanavissa?
Entä jos en ole “visuaalinen ihminen” – onnistuuko tämä silti?

Moikka, olen Minna
Olen yrittäjä ja visuaalinen suunnittelija, joka tasapainoilee taiteen ja teknologian välimaastossa. Minulla on kuvataidetaustaa ja sen lisäksi olen tehnyt 20+ vuotisen uran IT-alalla.
Kun ryhdyin yrittäjäksi 2017 ilmeeni oli aika perus. Koska tein graafikon hommia, ilme perustui asioille, joita graafikko käyttää: kyniä, siveltimiä ja tietokone. Ei mitenkään uniikkia tai erottuvaa.
Kotisivutkin rakentelin, mutta en mielelläni jakanut linkkiä sinne kenellekään. En halunnut, että kukaan näkee tekelettä, johon en itse ollut tyytyväinen.
Näiden vuosien aikana yritysilmeeni muuttui varmaan kerran vuodessa. En oikein löytänyt sitä punaista lankaa, johon ilmeeni olisin perustanut. Kokeilin vähän sitä sun tätä ja ainoa ohjenuorani oli, etten näyttäisi keneltäkään muulta.
Kaikki muuttui kun törmäsin väripsykologiaan.
Koko 20 vuotisen urani aikana en ole löytänyt yhtä toimivaa tapaa valita itsesi näköinen, puhutteleva ja harmoninen brändi-ilme kuin väripsykologia ja vuodenaikametodi.
Se on mullistanut suunnittelutyöni ja nyt tässä valmennuksessa kerron sinulle sen salat, jotta sinäkin voit olla esillä itsevarmasti omana itsenäsi.